ID: 5295
Advertentie ID: #5295 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Ervaren docenten voor een residentiële instelling
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Residentiële instelling
Functiebeschrijving
Ervaren docenten voor een residentiële instelling
(0,8 - 1 FTE)
Waar kom je te werken?
De school biedt onderwijs aan ongeveer 150 leerlingen in de leeftijd van 12 tot 20 jaar op niveau vmbo, praktijkonderwijs en ZML regio Leiden en Den haag. De leerlingen ondervinden onderwijsbelemmeringen ten gevolge van psychiatrische stoornissen, gedragsproblematiek of een combinatie van beide. Hulpverlening vindt plaats in het gedwongen kader.
Veel van onze leerlingen hebben problemen met het herkennen en benoemen van hun gevoelens. Omdat wij het belangrijk vinden dat de leerlingen op een goede manier met elkaar en met andere mensen omgaan, besteden we hier veel aandacht aan. Alle medewerkers helpen de leerlingen bij het herkennen en benoemen van gevoelens, het oplossen van problemen en het beheersen van impulsief gedrag.
Je biedt een attractief en educatief programma aan en begeleidt een groep van ongeveer 10 jongeren met complexe gedragsproblematiek Bij de groepskeuze van de leerling houden we rekening met leeftijd, niveau, sociaal-emotionele ontwikkeling en de aard van de stoornis. Hierdoor zijn de klassen anders samengesteld dan op scholen voor regulier onderwijs.
Wij streven naar een uitstroom van leerlingen naar mbo, leerwerktraject of arbeidsmatige dagbesteding. Onze schoollocatie ligt binnen de behandelvoorziening, een goede plek op de arbeidsmarkt en weer terug na een traject op maat de maatschappij in.
Wij proberen elke dag met elkaar te werken aan verbetering van ons handelen. Via de invoering van het positive behavior support (PBS) werken we aan het ontwikkelen van een gezamenlijke houding in en aanpak van het pareren van gedrag wat de leerontwikkeling van onze leerlingen belemmerd. Het direct activerend instructiemodel (DAIM) helpt ons om in de lessituatie koers te houden'.
Via het functioneringsprofiel van Childpoint verkrijgen we op een meer methodische manier inzicht in het functioneren van onze leerling en deze geeft ons handvatten in de les- en begeleidingssituatie.
Wat zijn de kerntaken?
- Als docent geef je (uiteraard!) onderwijs aan je leerlingen (AVO vakken) en begeleid je hen in samenspraak met ouders en gedragswetenschappelijke staf.
- Je stelt individuele handelingsplannen op.
- Je creëert een pedagogisch klimaat waarin alle leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen.
- Je levert een bijdrage aan de voorbereiding en ontwikkeling van het onderwijs en je bent verantwoordelijk voor professionalisering.
Daarnaast neem je deel aan scholings- en ontwikkelingsactiviteiten.
Functie-eisen
Waar zijn wij naar op zoek?
1. Je beschikt over een afgeronde opleiding die een onderwijsbevoegdheid (2e graads) geeft voor het
V(S)O of een afgeronde PABO opleiding.
2. Je bent goed in staat om te reflecteren op je eigen gedrag en handelen en weet met je collegae een
productieve werkrelatie te ontwikkelen.
3. Je schakelt gemakkelijk met leerlingen en snapt dat het ontwikkelproces van onze leerlingen meer is
dan onderwijsinhoud.
4. Bevoegde docenten met een aanvullende opleiding HBO pedagogiek, master sen of toegepaste
Psychologie nodigen we nadrukkelijk uit om te solliciteren.
Arbeidsvoorwaarden
Wat hebben wij te bieden?
Salariëring en rechtspositie zijn conform de cao PO. De functie is ingeschaald in schaal LB.
Wil je meer weten?
We willen de werving en selectie van nieuwe collegae zorgvuldig uitvoeren. Hierbij past een persoonlijke kennismaking waarbij verschillende gelederen van onze organisatie een rol spelen. Een vrijblijvende eerste kennismaking is eerste stap voor een mooie nieuwe uitdaging.